onsdag 27 oktober 2010

Bussmässa och svetig häst

Idag var jag och Sara på Mässa i Sthlm. Det var trevligt!
Min första bussmässa.
Trevligt folk, fina bussar och lite ny information.

Efter jobbet tog vi en ridtur i regnet jag och Sara. Regnade inte så mycket, mest blåst och smådugg. Så lite kyligt var det.
Nasi gick lite konstigt. Vet inte om det var för att jag red barbacka. eller för vädret. Eller om nåt är fel?
Han blir svettig. Fast vi bara skrittar en kort sväng. Det gör mig orolig. Samtidigt som jag känner att; jaha. Han är ju ändå lite gammal och vi är definitivt ur form i ridningen. Bara lullar ju ett par korta turer några dagar i veckan. Men han är inte trött eller flåsig. Bara lite svettig.
Ska nog ringa veterinärerna och be dem ta ett nytt blodprov på honom. Se hur hans levervärden ser ut.
Han äter ju Pergolid varje dag pga Cushings. Så man borde kanske göra en koll och se att allt verkar bra...

Känns så tråkigt just nu bara. =( Skadad hund och eventuellt en sjuk häst? Djurlivet är inte alltid på topp!
Men dem är ju helt underbara, så det är ju såklart värt det.

Hoppas min älskade Nasi får vara frisk och stanna hos mig en tid till. Han är ju faktiskt världens finaste och snällaste häst!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar