torsdag 21 oktober 2010

Möten var och varenda dag

Nu är jag precis hemkommen från ett möte. I bygdegårdsföreningen var det denna gång. =)
Inte speciellt givande, trevligt absolut. Men vi hade lixom inget jätte viktigt och konkret att diskutera. Och så var ordförande och kassören inte med. Men vi betade igen några frågor iaf, och förberedde inför nästa möte så att säga.

Imorgon är det budget dag i kommunen. Jag tänkte att jag skulle gå. Spec om jag skulle sitta med i nån nämnd de närmsta åren. Men jag ska jobba imorgon.
Eftersom det är mycket åka med Rufus just nu, så känns det inte bra att ta ledigt nästan en hel dag till för min politiska del av livet.
Och med det så känns det som att jag har bestämt mig när det gäller nämnderna också. Jag vill avstå. Tror jag.
Man kan inte satsa på allt samtidigt, för då blir allting halvdant. Och eftersom jag minst sagt satsar på familjelivet just nu. Och vill kunna engagera mig mycket på jobbet. Så känns det helt enkelt inte rätt att börja med allt för mycket politik också.
Dessutom känner jag mig för grön. Visst, det är klart man lär sig under tiden. Men jag vill vänta. Det är mindre än ett år sen jag gav mig in i politiken. Och då gjorde jag det med planen att vara med på sidan av och lyssna och lära. Inte hamna högst upp på massa listor.
Jag känner mig nöjd med det beslutet, so far. men som sagt ska jag fundera lite till.

På lördag är det firmafest. Jubileum. Och jag funderar på att hålla ett litet tal! Jag hatar tal. Dem känns pinsamma och... ja, pinsamma. Men samtidigt är det fint! Så jag ska fundera lite.
Får jag till nåt bra så kör jag nog på det. Annars får det va!

1 kommentar:

  1. Det går alldeles utmärkt att kombinera familjen med politiken!!! Jag sitter i KF och i Miljö- och bygg som ordinarie, har en dotter på 14 månader och hoppas på en tvåa.
    Se bara till att du har en engagerad ersättare, så du kan vara borta ett halvår i samband med/efter barnets födelse...
    Det behövs fler kvinnor i fertil ålder i kommunpolitiken!!
    KARM!!!
    (hittade din blogg via aff... KarinLinnea heter jag även där. Har också en blogg om livet kring tillökningen, om du vill kolla...)

    SvaraRadera