tisdag 19 oktober 2010

Jag tror att jag ska stå över

Det känns inte helt rätt att gå in i nämder.
Det känns inte helt rätt att ta ledigt från jobbet lite då och då för att gå på kommunmöten.

Visst, jag skulle vilja påverka, förändra. Förstå.
Och det bästa, för att inte säga enda, sättet att göra det är att ge sig in med hull och hår och lära sig.
Gå på möten, lära sig och få koll.
Jag tror att jag kommer att lära mig snabbt och jag tror att jag kan göra ett bra jobb, om jag verkligen går in för det.
Men det är frågan om jag vill det. Och om jagkan det.

När jag bara tänker på det i min vardag så kommer jag alltid fram till att jag inte vill. Att jag vill ha det lite lugnt. Inte ta på mig för mycket, fokusera på mig själv och det som redan finns i mitt liv.

Men sen när jag sitter här nu, och funderar på det djupare - så blir jag sugen!
Tänk att sitta med där det häder. Där besluten fattas. Där underlag för beslut tas fram. Lära känna dem andra politikerna i kommunen. Lära känna tjänstemännen.
Ta del och påverka, de är ju en otrolig chans!

Men... stort ansvar, mycket tid. Läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar