måndag 18 oktober 2010

Jultankar

Vad ska man göra på julafton?
I min värld så är det självklart att man ska vara med familjen. Mycket människor och framförallt många barn! Det är ju barnen som lyfter hela julpoängen!
Sambon min håller dock inte riktigt med. =P

Så nu är frågan hur vi ska spendera vår julafton.
Mina syskon kommer (tror jag) fira julafton med sina respektives familjer i år.
Jag var lite inne på att delta i att anordna en lite organiserad julafton med hans familj. Laga och äta mat, se på Kalla Anka, öppna juklappar och äta ännu mera mat.
Å bara ha det mysigt!
Connys version av samma plan var skrika ungar och en massa leksaker som kommer gå sönder illa kvickt. =P

Nu låter han ju ganska krass när jag sammanfattar honom så. Riktigt så illa är det inte. Han tycker om barn, lite. Och familjen osv. Men han tycker kanske ännu bättre om att sitta hemma i lugn och ro i soffan. =)
Och honom ska jag skaffa barn med? Hur harjag tänkt mig att det ska sluta bra?? =P

Så nu börjar jag fundera på om vi ska fira här hemma, ensamma. Bara jag, han och vår söta rehabiliterade vovve.
Risken finns att jag kommer att känna mig lite besviken och snuvad på själva "julen". Men vi kommer säkert att äta middag och fira med min familj på juldagen. Och troligtvis även uppehålla traditionen med att äta skinkmacka hos min syster den 23e. Vilket för mig är den mysigaste kvällen faktiskt! Jag bara älskar den lilla traditionen. =)
Och jag har ju haft 23 familje jular tidigare, och har förhoppningvis rätt många kvar framför mig. Så då kan man ju offra en.

Frågan är hur man får till en mysig justämning på tu man hand?
Mycket julpynt. God mat, julfilmer (för vi kommer garanterat att se på tv/film, så då kan man ju göra det julinriktat!). Elda i brasan och dricka glögg. Ge varandra julklappar.
Mmm, det tål att tänkas på!
Förslag är välkomna! jag återkommer i frågan. Är ju trots allt 2 månader kvar. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar