lördag 12 januari 2013

Betalt och klart

Nu har jag gjort lite betalningar. Restskatt, barnförsäkring, el. Vuxengrejer! Och en liten gåva till en vän.
Kian mår bättre och sover just nu för sig själv i våran säng. Ett steg i rätt riktning. Gillar inte när han ligger i vår säng själv för jag är så rädd att han ska ramla ner (igen!). Han gjorde ju det i somras och det var INNAN han ens kunde krypa. Men jag har gjort en barriär med kuddar (vilket dock inte hjälpte den gången) och håller noga koll. Han ligger i alla fall inte PÅ mig vilket har varit fallet tidigare i veckan.
Har börjat fundera på det här med att byta säng till honom. Det skulle ju underlätta vid såna här tillfällen om man kunde söva honom i hans säng, för det är ju när vi ska lägga ner honom i spjälsängen han vaknar.
Men samtidigt tycker jag ju han är så liten än. En annan tanke är att operera om sängen och ta bort spjälorna på ena sidan, men... känns lite onödigt faktiskt. Kanske blir det så att när han ska flytta till sitt rum så får han en växa säng. Eller så kör vi vidare med spjälsängen.... Tiden får utvisa....
Han är iaf frisk nu. Eller, feberfri än så länge och förhoppningsvis fortsätter han vara det.

Igår var det tjejkväll med Lina och Sara. Super trevligt! Hoppas vi gör om det snart igen. Eller skulle vi ta London nästa gång?

Har inte blivit nån mer träning än den här veckan. Gjorde illa, eller, typ sträckte kändes det som, en magkuskel härom natten. Antagligen gjorde jag nåt konstigt vridet lyft av Kian i sömnen. Så jag har kännt mig lite öm några dar. Men i eftermiddag kanske vi ska åka till gymmet "hela familjen" så i så fall kör jag nog lite armar idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar