tisdag 8 januari 2013

Feber

Ja, då var det dags igen. Feber feber feber. Började igår kväll och nu var den 39,5. Så jag anar att den kommer stiga under natten. Jag hoppas att det går över snabbt. Det här är inte roligt... min lilla plutt.

Igår var vi på Fyrishov med mamma, Sara och barnen. Det var toppen skoj! Bad och Bus och sen hängde vi hos mamma en stund. Men idag får vi hålla oss hemma för oss själva. Och kurera Lilleman.

Men idag hade jag en plan. Att inte bli sittande och slita mitt hår trots att han är gnällig. Så jag har lyckats plocka lite, tvätta och träna. Det är det fina med hemma övningar utan vikter, de går att göra medans han leker bredvid:

Raka crunches 15x3
Sneda crunches 15x2 åt båda sidorna
Sidolyft 12x3
Rumplyft med kian som tyngd 15x3 plus att jag höll kvar 15 sek på den sista varje gång.
Plankan 30 sek x 3
Knäböj med kian som tyngd 12x3
Armhävningar på knä 12x3

Idag har jag ätit 4 ostfrallor och igår drack jag nästan en liter saftsoppa. Magkatarren har gjort att jag inte fått behålla mat på några dar men ikväll hoppas jag kunna äta lite middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar