lördag 19 januari 2013

Kyla

I morse tog Conny Kian när han vaknade, för han skulle ändå åka till gymmet ganska tidigt så då fick jag somna om lite. Det var skönt! Men när jag tittade på klockan en timme senare och såg tempen ute: -22.2. Då kände jag inte att det fanns så mycket här hemma att göra. Så jag gick upp och åt så åkte vi hela familjen till gymmet.
Conny körde marklyft med en kompis och sen lite mer rygg och jag körde Lats och Skuldror typ.

Först testade jag på lite chins, gick inte så bra. Det är mitt andra mål med träningen, att kunna göra chins. Och tids nog så! Men idag gjorde jag först 8 och sen 6. Gummiband på första och med en fot på stöd på andra. Kändes inte särskillt bra, det är så tråkigt när man inte är så bra som man vill!

Sen körde jag iaf:
Latsdrag 8 x 3
"Skidåkare" 8 x 3
Cykelstyret (ungefär som stångrodd) 8 x 3
Rodd 8 x 3
Stångrodd 8 x 3
Hästspark 10 x 3
Bakvänd pectec (baksida axlar) 8 x 3

Och sen fick jag instruktiner av Conny för ordentliga Marklyft så jag körde 3 set. Tidigare har jag gjort halva kan man säga, Kronlyft kallas det då. Men då får man ju liksom inte helaheten, så nu blir det ordentligare. Och det kändes bra! Har provat förut men inte fått till det. Så då blev jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar