fredag 4 januari 2013

Jag är så off...

Vet inte vad det är just nu.
Trött. Grinig. Osugen. Helt o-på!

Men, jag har ju dragit igång en utmaning så nu har jag precis kört dagens pass. Grym träningsvärk i magen så det blev inte tok hårt. Men jag har iaf gjort det.

Rumplyft på ett ben 8x3 per ben (kändes bättre nu när ryggen är rätt igen)
Utfall 5x3 per ben
Knäböj 12 x3
Plankan 60x3
Crunches 15x3
Benlyft 12x3

Kände att knäbjen känns bättre när jag låter tårna peka lite snett utåt istället för rakt fram. Så nu ska jag köra så istället. Förut kändes det bra med tårna rakt fram, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig...

Huset är stökigt. Alltid. Och jag orkar inte bry mig. Vill ha fint!!! Men, nej, inte just nu. Heller. Ska städa undan julen är det tänkt men inte ens det blir av. Conny tog ut granen igår. Ska ta tag i resten. Men det kanske inte blir förrän nästa vecka när Conny är borta igen.

Nåt positivt är att vi nu äntligen har tv och internet! I huset alltså. Det har tagit tiiid. Vi har ju haft mobilt bredand innan och har då kunnat kolla på svtplay osv. Men nu har vi tv! Så man bara kan slå på å så finns det nåt meningslöst program att slösa lite tid på. Mycket trevligt. Har redan sett Vänner och en dolumetär om Scarlett Johansson. Nu är det Gladiatorerna.
Och nu kommer jag kunna vara med på samtalen om olika program och "Har du sett den reklamen?" igen. Efter ca två-tre år utan tv.
Har dock inte saknat det så mycket som jag trodde att jag skulle. Man klarar sig ju riktigt långt med internet faktiskt.

Hör att Kian ligger och hostar nu igen.... Redan. Suck. Han brukar hosta lite efter ett par timmars sömn. Men nu har han bara sovit lite mer än en... Hoppas han inte sjuknar om nu lagom tills Conny ska åka igen. Ensam Bunker igen känns inte så lockande! Självklart vill jag inte att han omsjuknar alls, men du fattar.

En annan sak jag är osugen på är mat. Vill varken äta eller laga. Och i vanliga fall älskar jag båda. Så om du har nåt bra tips på annorlunda, snabb och enkel mat (som gärna är nyttig också), hör av dig!

2 kommentarer:

  1. ibland har man bara ingen energi... men den kommer tillbaka. styrkekramar och kärlek till dig. kram lina

    SvaraRadera
  2. Är det något du grubblar över? Som ligger i ditt undermedvetna, men saom du inte kan sätta fingret på? Då brukar JAG bli sån.....

    SvaraRadera