onsdag 26 januari 2011

Ett litet hej från mig

Har nu slutat arbetet för dagen, och sitter kvar ett par minuter för att blogga ikapp lite. =)
Conny meddelade att jag kunde haft vårt mobila bredband kvar hemma, för det fanns tydligen redan i lägenheten som han sover i. Så det var ju bra! Då kan jag ha kontakt med omvärlden nästa vecka. =P

Igår kom våra inbjudningskort! Dem blev jätte fina! Precis som jag hade hoppats och förväntat mig. Känns kalas bra! Så i helgen (när jag återfår mitt internet och dator) ska jag fixa alla adresser så att jag kan skicka ut dem nästa vecka.
Jag har tänkt att det ska bli ljusblå kuvert. Adresserna skriver jag ut på datorn, för min handstil är inte att leka med. Och spec inte efter 40 adresser!

Gårdagen i övrigt var minst sagt full gång hela dagen. På jobbet spenderade jag största delen av tiden med att flytta alla mina grejer. Fick eget kontor nämligen. Dock är det bara tillfälligt, för om några dagar komer chefen att inse att det inte är så bra för honom att sitta där jag satt, så då kommer jag att möblera om och flytta igen. Men tills dess har jag det lyxigt med mitt eget space!
Efter jobbet åkte jag och provade brudklänningar igen. Jag misstänkte att jag inte skulle hitta nån som föll mig i smaken, men ville iaf prova eftersom det är här lokalt. Nästa steg blir nu Storstaden!
Efter klänningsprovning och snabb shopping på ICA blev det gymmet. Blev ingen träning alls förra veckan så det kändes bra att komma igång lite igen.
När jag kom hem gav jag bara Rufus mat och sen åte vi direkt ner till min syster för en gemensam prommenad med min vovve och hennes häst.
Jag var hemma 21.07. In i duschen, snabbt slänga ihop lite middag. Orkade äta ungefär 4 tuggor innan jag kände mig mätt. 22.01 gick jag och la mig - helt slut!

Ikväll ska jag bara ta en kort ridtur i kylan. Sen blir det prommenad hem med Rufus som fått vara med mig på jobbet idag. Sen har jag hela kvällen LUGN!

De senatse rubrikerna i utmaningen har faktiskt känts förvånandsvärt lätta:
Dag 24 - Det här får mig att gråta
Allt! Jag är så blödig så det finns inte! Filmer, till och med Disney! Sjukdomar. När Conny skulle åka (för ett par dagar - det är ju patetiskt!). När Rufus gjorde illa sitt ben. Ja, som sagt allt.
Jag hoppas att jag har lika lätt till skratt, men det är ju svårt att säga om sig själv. =)

Dag 25 - En första...
... Dag i mitt eget kontor. Det var det igår. Det var även första dygnet utan Conny hemma sen vi flyttade till huset. Första morgonen på länge som jag gick upp tidigt och gick lång promenad med Rufus.

Dag 26 - Mina rädslor
Jag är rädd för sjukdomar. Och döden. Det har jag alltid varit och kommer nog alltid att vara. Jag är inte rädd för min egen död, men för mina nära och käras.
Det här är en rädsla som alltid funnits inom mig och jag minns att jag som liten kunde ligga vaken hela nätter och gråta, för att jag var så rädd att min familj skulle dö.
När jag gick på gymnasiet härjade både SARS och Fågelinfluensan och jag fick ont i magen varje gång jag hörde "jingeln" till nyheterna, av rädsla för vad de skulle komma att säga om sjukdomarnas spridning.
När jag träffade Conny under tonåren hjälpte han mig enormt mycket. Jag vet inte hur det gick till, men han har suddat ut en väldigt stor del av rädslan. Och när Svininfluensan skrämde som mest - vaccinerade jag mig inte!
Men helt fri från dessa skrämmande tankar är jag inte. Men det blir man nog aldrig. Men jag tror att jag nu är på en mer normal nivå, som er andra. =)

1 kommentar:

  1. Smidigt att kunna ha med vovven till jobbet. Hade jag kunnat det hade vi nog haft hund :)

    SvaraRadera