söndag 23 januari 2011

Helgen är snart slut

Bara ett par timmar kvar.
Till middag ikväll blev det rostbiff med potatis, sås och bönor. Så gott!
Conny tyckte att det var jätte gott och sitter fortfarande och äter här bredvid mig. =)

Imorgon åker Conny mot Linköping. Känns tråkigt. Kommer sakna honom. Men det är så mycket att göra varje kväll, så det kommer nog bara att säga "vips" så är han hemma igen.
Och nästa helg blir det bröllopsmässa med två kompisar! =)

Det kommer att vara lite jobbigt att behöva gå upp tidigare. Eftersom Conny inte är hemma så ligger all Rufus motion på mig. Det betyder 35 min promenad både morgon och kväll. Plus simning 2 ggr. Och med tanke på att jag haft svårt att dra mig ur sängen tidigare så kan detta bli en utmaning...
Jag skulle så gärna vilja vara en sån person som hade en lugn och skön morgon. Sittandes med en kopp choklad (eftersom jag inte dricker kaffe) och kanske blogga eller läsa på morgonen. Sen en promenad och sen åka iväg till jobbet. Jag borde gå upp kl 06.00.
Istället snoozar jag alldeles för länge och går upp ca 7.38. Jag börjar jobbet 8.00. Inte bra! Snabbt på med kläder. Tandborstning medans jag plockar fram frukost grejer. Snabbt slänga ihop mackor att ta med till jobbet.

Och om jag ändå fick ändra min personlighet / vardagsrutin, så skulle jag vilja vara en sån som joggar! Jag tycker att det ser så hurtigt ut! Ut och jogga 30 min ett par dagar i veckan. det skulle jag älska. Men det är inte min grej. Tråkigt och jobbigt. =P
Gym, cykling inne i vardagsrummet eller step up på träningshuset. Det är skoj och det får jag faktiskt gjort! Just nu är jag inne i gym-rytm.

Men men. Nog om hur jag skulle vilja vara. Eller vad jag vill ändra.
Nu ska jag luta mig mot älsklingens famn och titta på film.
Vi skulle åka och träna sa vi. men klockan är så mycket, så jag tror vi blir hemma och myser istället. =)

1 kommentar:

  1. Ohh... ja! Tänk om man kunde ändra sin personlighet ;)

    SvaraRadera