torsdag 20 januari 2011

Utmaning - recap!

Nu har jag halkat efter med utmaningen igen. Så här kommer en hel drös!

16 Min första kyss fick jag på grusvägen hemma i Åby.
Det var tredje gången jag träffade Conny, han hade varit hemma hos mig för första gången.
Vi började gå för att möta den som skulle hämta honom. Vi skulle kramas hejdå, och då hände det…..

Sminkningen är ju outstanding!


17 Oj, favorit minne. Det var inte lätt!
Men en sak som lätt kommer till mig vid den tanken var för ett par år sedan. Matilda, min systerdotter, gick på ”kyrkis” och de hade ritat teckningar med sin familj. På Matildas teckning var det 5 gubbar:
Mamma, Pappa, Matilda själv,  lillebror Gustav… och Frida! Tårarna bara forsade när jag fick se den. Underbara, fina Matilda.

18 Min favoritfödelsedag. Det har jag ingen aning om. Jag tror fatiskt att det kommer att bli min 26 eller 27 årsdag. Jag hoppas såklart att det blir 26.
För jag tror, att första gången jag firar min födelsedag, med mitt eget barn i min famn, kommer att slå alla rekord. =)


Conny och Jag 11/9 -01

19 Något jag ångrar.

När Jag var 15 år träffade jag Conny. Vi blev kära och var tillsammans i flera år.  Min första pojkvän.
Under tonåren utvecklas man mycket och saker förändras både i kropp och sinne.
Efter några år var vårt förhållande inte på topp. Vi gjorde slut och blev tillsammans igen. För att återigen separera och sen bli tillsammans.
Jag ångrar vissa saker jag gjorde. Hur jag hanterade situationen. Jag tror att separationerna var betydelsefull för oss, både personligen och för vårt förhållande. Men jag ångrar sätten allt skedde på.
Jag är så tacksam och lycklig för att vi återigen hittat tillbaka, och är lyckliga.

20 Den här månaden har bara sagt swisch!
Jag tänkte så sent som idag på dagen att det snart är en månad sen Conny friade.
Jag har planerat bröllop, tränat, ridit, jobbat och fått nya arbetsuppgifter på jobbet, inte städat (typ alls – måste ta tag i det i helgen!), färgat håret 3 gånger, träffat vänner och fått en medryttare till min fina häst. Livet känns härligt och jag är tacksam för varje dag som går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar