tisdag 4 januari 2011

Mina föräldrar

Gårdagens utmaning var att skriva om mina föräldrar. Jag skulle vilja vara väldigt kortfattad och konstatera att: Mina föräldrar älskar mig. Och jag älskar dem. Men lite mer får jag väl klämma ur mig känns det som!
Vi är väldigt olika, men självklart har vi vissa egenskaper gemensamt. Jag skulle vilja säga att jag har mammas vänlighet och vilja att hjälpa andra (om man får säga så om sig själv?) och pappas dåliga temperament! Jag har i stort sett helt obefintligt tålamod. =P Och när jag blir arg blir mina ögon svarta. Även dessa kommer från lilla papsen. Jag har även ”ärvt” hans dåliga rygg och lång ben. =D
Jag tycker om att laga mat, så jag hoppas att jag har ärvt lite av min mammas färdigheter i köket. Jag tycker själv att det jag gör ofta smakar gott (och det säger även sambon) och jag följer sällan recept, tycker om att chansa och blanda lite av det jag har hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar