söndag 2 januari 2011

Snart kommer vardagen

Om några timmar börjar första dagen, på sista veckan av minskad arbetstid och röda dagar. =)
Nästa vecka återkommer vardagen till livet och då kommer bloggen återigen att uppdateras bättre!
Med Connys nya fina systemkamera (som han fick av mig i julklapp) så kommer jag förhoppningsvis att kunna bjuda på mer fina bilder också!

Ska även ta tag i utmanigen jag fått av Ninis.
Men jag får speeda ikapp ett par dagar på en gång. ;-)

Försökte mig på att blondera håret igår, men det blev inte så bra - alldeles gult.
Så idag skulle jag förbättra det, men det blev inte så jätte mycket bättre. =P
Lite är fortfarande gult/orange, lite är väldigt ljust blondt (going on white) och lite ser fortfarande lite mörkt ut...
Hmm, visste ju såklart att det inte var jätte smart att blondera två dagar i rad. Men men. Använde samma märke och färg som massa gånger tidigare, så jag vet inte riktigt varför det inte ville sig denna gång. Men det får vara såhär ett par veckor. Sen blir det nog brunt ett par veckor, och i mitten på april blir det nog blonda slingor igen. För det vill jag nog ha på bröllopet!
Om jag inte blir super nöjd med det här blonda de närmsta dagarna. Ibland kan det ju bli bättre efter ett par duschar / tittar i spegeln.....

Snart kommer älsklingen in med hunden och då ska vi nog krypa till kojs. Eller så blir det ännu ett eller ett par avsnitt av NCIS. Jag bara älskar såna serier, kan inte titta mig trött! Criminal minds är ju bara den bästa serien som nånsin gjorts!

Rufus har haltat lite. Det började lite lite på nyårsafton, men igår och idag har man sett det tydligt. Ingen jätte hälta, men en tydlig markering. Vet inte om han gjorde sig illa på nåt sätt under nyår? Han är ju aldrig ute utan oss och ingen av oss har sett nåt. Så det verkar inte så trologt.
Han är extremt rädd för fyrverkerier och var jätte rädd och orolig från typ 19 på nyårsafton till imorse när han vaknade. Så jag tror att det kan vara lite meseri från honom också. Hoppas verkligen att det inte är nåt fel! Nästa vecka eller veckan efter är det dags för sista återbesöket (jag ska ringa imorgon och boka tid) så då får vi se vad vet säger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar