torsdag 13 januari 2011

Trött

Å så trött jag är nu!
Fick jobba över en liten stund eftersom vi blev en man kort på eftermiddagen (VAB). (Och jag hade redan fullt upp!).
Men det gjorde inte så mycket. Skönt att känna att man verkligen har massor att göra. Då är jobbet som roligast tycker jag!

Men sen började jag med bröllops grejer. Det ska ju vara jätte kul!
Men jag tycker just nu att det är väldigt jobbigt.
Vi har äntligen lyckats bestämma mat iaf. Nu är det bara förrätt och tårta kvar.
Förrätt kommer nog cateringfirman fixa, bara att bestämma vad. Och tårtan tror jag att jag vet vilket konditori det blir. Bara att bestämma hur den ska se ut och vad vi vill ha i.

Klänningen vet jag som sagt inte än. Men jag har bestämt att jag ska be mormor att sy näbbklänningarna.
Blommor känns som att det inte borde vara nån fara. Jag vet ju typ vad jag vill ha, så det borde inte vara nån panik.
Hår. INGEN aning! Tänkte mig väl utsläppt och typ, lockigt? Det är ju jätte fint. Men jag vet inte vem som ska göra det. Så det känns lite jobbigt.
Jag hoppas att den som gör håret även kan hjälpa mig med smink.
Naglar. Jag hade tänkt mig nåt från kicks och fixa själv. Fick stora nej-rop från mina vänner dock som tyckte att jag "Måste göra riktiga!" men jag vet inte jag.
Känns som att det inte spelar så jätte stor roll för min del. =P

FOTOGRAF
Det svåraste av allt.
Jag har igen aning. har googlat runt. Ringt och mailat.
Får se lite vad dem svarar.
Dem som har hemsidor kan man iaf se om dem har fina bilder. Det är ju halva biten. Men sen vill man ju ha nån som är lätt att ha å göra med. Så att inte bilderna blir stela. Men det kan man ju inte veta förrän efteråt. =P
Så det blir lite grisen i säcken känns det som.
Så då blev det nästan så jag började fundera på "Varför ska man ha proffsfotograf överhuvudtaget???" Men det vet jag ju. För dem gör så mycket mer än tar kort. Nån blir det. Och det blir säkert jätte bra!

Just nu känner jag mig alldeles trött!

Vill inte tänka mer på detta. Samtidigt som jag vill tänka klart. Boka allt och göra klart så att jag kan sluta med det och börja tänka på roligare saker. =)
Men sen kommer ju nästa. Bordsplacering. Dekorationer. Tidsplan och bla bla bla. Känns som att det är otroligt mycket att göra! Men det är roligt också. Bara lite overload just nu.
När dagen väl kommer. Ska jag bara njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuta. =D

1 kommentar:

  1. Låter som att du har det mesta under kontroll :)
    Vi hade ingen proffsfotograf, däremot tar min kusin väldigt bra kort. Tyvärr ringde hon på dagen D och hade 40 graders feber så det blev inget med det. Så i efterhand ångrar jag att vi inte anlitade ett proffs. Men de kan ju oxå bli sjuka.
    Ska ni ha någon toastmaster så kan ni delegera ut t.ex tidsplanen till den personen. Vi hade två stycken för att de skulle kunna komplettera varandra och det blev superbra :)
    Naglarna tycker jag absolut att du ska fixa själv, kanske med hjälp av en kompis. Första gången jag gifte mig fixade jag naglarna på en salong. Andra gången la jag ner "salongtiden" på att vårda mina egna naglar och de blev superfina till bröllopet. Ta 10 minuter varannan dag någon månad ute så får du de finaste naglarna.
    Usch, vad jag babblar om strunt egentligen. Jag ska genast sluta ;)
    Kom bara ihåg att njuta av dagen, den kommer bli perfekt oavsett om du har fixade naglar eller löst hår!
    Kramis!

    SvaraRadera