tisdag 4 januari 2011

Hundsim

Efter jobbet åkte jag Med Rufus på hundsim igen, det var idag femte gången vi var där. Rufus har varit lite… vad ska man säga, tassig? Sen nyår har inte gått riktigt ordentligt på benet, men inte visat någon direkt hälta heller. Men en markering och osäkerhet när han satt ner benet. Jag tror och hoppas dock att det beror på hans små spöken i huvudet. Eftersom han var så himla rädd på nyårsafton och hela nyårsdagen så kändes det som att det inte var smärta utan snarare rädsla som fick honom att gå konstigt.

Jag pratade med instruktören på hundsimmet och hon trodde att jag kan ha rätt. Hon sa även att han troligen spänt sig mycket under den tid han var rädd (över ett dygn) och att det ju blir jobbigt för kroppen. Så vi simmade iaf, men vi tog ett lite lättare pass idag.
Efter hundsimmet blev det gym för min del. Det gick jätte bra och jag är mycket nöjd med mina två nya övningar som jag lagt till. Lite höftböjare/lår övningar för att stärka upp bäckenet lite extra. Har ju redan kört mycket rygg och mage men nu har jag alltså lagt till ännu en pusselbit.
Nu har jag precis färgat hårt (igen!) och hoppas att jag nu ska bli nöjd. Tanken/förhoppningen är att det nu ska bli mer likt min naturliga hårfärg, typ mellan blond sandré.

2 kommentarer:

  1. Hur gick det för vovvsingen på hans pass då?
    Jag har varit hos riktiga frissan idag och gjort blonda slingor, vågar inte exprementiera med håret mer. Det fick utstå tillräckligt när jag var 14-20 år ;)

    SvaraRadera
  2. Det gick bra på passet och han rörde sig faktiskt bättre igår kväll än innnan. Så bara att hoppas att det håller i sig idag.
    Ja, den här gången ville håret sig inte riktigt alls. Det blev okej nu, men jag skulle inte kalla det fint. =P
    Kanske slänger i en toning eller nåt lite senare, men nu får det nog vila ett par dagar.....

    SvaraRadera