torsdag 20 januari 2011

Jag lever!

Nu var det länge sen jag skrev! Jag har tänkt varje kväll att jag ska sätta mig, men så har det inte blivit av. Jag har bilder i telefonen också som jag tänkte att jag skulle visa. Men det får vänta…
Ninis, du är så go! =) Jag återkommer till din utmaning om några dagar…

Den här veckan har det verkligen varit fullt upp.
I Måndags var det möte i Bygdegårdsföreningen (jag är sekreterare) och innan det tog jag en ridtur. Efter mötet cyklade jag faktiskt på min cykel (som står i vardagsrummet). Det kändes jätte bra!
På dagen var det Rufus återbesök och det gick tyvärr inte så bra som jag hoppats. Vi ska tillbaka om en månad igen och se om det är bättre. Annars kanske dem måste titta till minisken också. =( Så nu blir det mera träning så hoppas jag verkligen innerligt att det blir bra!!!
Tisdag, återigen möte, denna gång i Bildningsförvaltningen. Innan mötet var jag och hämtade tygprover till vad jag hoppas ska bli näbbklänningar!
Onsdag. Ridning och sen hemma tid i soffan med älsklingen. Pysslade med inbjudningskorten och velade fram och tillbaka om vi ska beställa dem färdigtryckta eller och jag ska köpa fint papper och skriva ut själv. Bestämde mig för att skriva ut själv och köpa papper idag. Var till bokhandeln men  dem hade inga fina. =(  
Dem jag har är jätte fina och lixom glittrar lite, men dem är för tunna. Som vanliga kopieringspapper. Och jag vill ha lite grövre, så att det blir mer stadga. Så nu vet jag iaf inte hur det blir! Ska pickla vidare nu ikväll….
Ikväll åkte jag med mamma, syster och systers barn till mormor för att fika. Och jag hade en till liten plan, fråga om hon vill/kan sy näbbklänningarna. Men så blir det inte. Hon kände att hon inte ser så bra och så hade hennes symaskin gått sönder. Så där sket det sig!
Men jag ska fråga farmor om hon vill/kan. Och annars har jag min systers svärmor som är jätte duktig! Så det löser sig säkert på ett eller annat sätt! Nåt åt det här hållet har jag iaf tänkt mig att deras klänningar ska se ut.
Som den lilla blåa. Sluta på halva vaden och ha breda axelband. Tror jag! Nån nyans av vit med ett rosa band i sidan.  Pojkarna har jag tänkt ska ha vita skjortor, svarta byxor och ljusblå flugor. =)

Nu tittar vi på Criminal Minds och vilar i soffan. Samtidigt som jag bloggar och ska fiffla vidare med inbjudningarna. =P
Tänkte köra en allnighter och fixa med allt jag vill göra och sen somna sent. Är ändå JÄTTE trött på morgonen, så jag kan lika gärna tjäna lite tid genom att somna sent. =)

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att återbesöket inte gick bra :(
    Jag håller tummarna lite till :)

    SvaraRadera