fredag 19 november 2010

Bakar

Idag på lunchen gjorde jag ett nytt grav test. Det visade också negativt.
Så nu kan jag ju sluta hoppas. Igen.

Jag har funderat lite på bloggen och tror hjag ska ändra stil lite.
Ska nog försöka dra ner på tjatandet om cykel och ÄL och så. Det känns lite väl....
Kanske gör en sida om min graviditet sen istället. Som jag har med TPLO operationen. Så kan den som vill ha detaljer läsa där.

Jag håller just på och försöker göra en tårta.
Har inte lyckats hitta något bra recept som är som jag hade tänkt mig. Så jag försöker skapa mig ett eget.
Blandar lite olika recept och hoppas att det blir gott.
Tanken är att det ska bli en tårta med chokladmousse och passionsfrukt i. Men vi får väl se hur det slutar.
OM den blir god tänkte jag bjuda på den när Conny fyller år. Alltså, inte den jag bakar nnu, utan baka en likadan då. =)
Jag vet inte ännu hur det går. Det är första gången jag använder gelatinblad......... Så jag vet inte riktigt hur lång tid jag ska förvänta mig att det tar innan det stelnat. Var på vippen att ha i ännu mer gelatin nyss, men så kom jag på att det kanske bara tar lite tid... Så jag ska nog vänta.
Kanske väntar till imorgon med att lägga ihop den. Då borde det ha stelnat bra.

Gulliga Conny bjöd mig på sushi idag. Trodde / Hoppades ju att det var sista gången på länge då för nån vecka sen. men det visade sig att jag kommer att kunna äta det i minst en månad till, så det är väl bara att passa på. Eller nåt.

Köpte lax och grejer idag också. Har ett recept på en laxmousse som jag velat göra jätet länge. Nu har klockan blivit lite mycket så jag gör det nog inte ikväll. Men imorgon förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar