lördag 27 november 2010

Pynta, sova eller kolla film?

Ja, det är frågan....
Kolla film känns inte så lockande. Då kan jag ju lika gärna lägga mig å sova känns det som.
Men tvättmaskinen är inte klar förrän om typ en halvtimme. Så jag får nog vänta på den....

Hade ju tänkt att jag skulle julpynta lite. Men jag har ingen vidare lust.
Är som vanligt jätte rörigt här hemma. Varför har vi så mycket grejer??? Och VARFÖR ligger allt huller om buller?
Jag vill så gärna ha ett sånt där fint och ordningssamt hem. Men istället har jag ett bomb nedslag.
Såg t.ex att en matlåda som Conny hade med sig till jobbet i Torsdags låg kvar på bordet.... Oöppnad. Vilket troligtvis betyder oursköjd (fint ord?) vilket betyder underbar doft för mig nu när jag ska skölja ut den.
I övrigt är bordet fyllt av post, en pärm en tröja samt min väska som jag envisas med att ställa där varje dag när jag kommer hem. Vet du hur ofräscht det är???

Tänk dig att jag går i affären, och ställer ner väskan på golvet. Sen kommer jag hem och ställer jag den på bordet. Mums.

Men jag har varken tid eller ork att göra någon ordentlig städning nu. Utan det får bli en grov avplockning. Och just därför har jag ingen lust att ta fram allt julpynt heller. För det vill jag ju göra när jag städar, så att allt blir sådär toppen fint och mysigt.
Men ljusstakarna kan jag ju plocka fram. För om 2 timmar är det faktiskt första advent. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar