fredag 12 november 2010

Snart... snart... Kanske?

Nu har mina föräldrar flygit iväg mot varmare breddgrader. =)
Det innebär att det kommer att bli lite hundpassning i veckan och kanske kan man pka dit och ta ett varmt bad nån kväll. =)

På söndag är det ju farsdag, men det kommer inte att firas för mig. Eftersom min är i Spanien och Connys bor i Linköping.
En sak som jag tänkte på igår var att det vore skoj att ta ett gravtest på söndag, för det skulle va så gulligt att plussa på farsdag. =)
Men med tanke på hur sen min ÄL va så är det ju inte så troligt att det kommer synas nåt så tidigt...
Men vi får se. Kanske kanske. =)

I övrigt så är det ju bara ett par timmar kvar till helg. Ska bli skönt, som vanligt. Dock blir det en helg med jour denna gång. Bara att hoppas att det flyter på bra utan större katastrofer.
Jag tror tyvärr att det påverkar min fertilitet.... Det här med jour. Om jag stressar upp mig.
Är nog inte en slump att jag fick missfall under den mest starssade månaden här på jobbet, och att jag dessutom hade jour.
Så jag försöker att TA DET LUGNT!!!!
Inte stressa. Inte grubbla. bara vara lugn....
Har räknat ut att från att jag plussar är det typ bara 12 jour helger kvar. Sen blir det mammaledighet i flera månader! =) =) =)

1 kommentar:

  1. Frida!!! Det var INTE du som orsakade missfallet!! Varken med Ipren eller stress!
    Så mycket som upp till 40-50% av alla befruktade ägg kommer ut, hälften av dom i samband med mensen! Och det beror på 99% av fallen att det befruktade ägget/fostret inte är livsdugligt.
    Är det en frisk bebis på gång så spelar det ingen roll om du stressar lite på jobbet! Den kommer bli färdigbakad ändå. Tänk tillexempel på alla barn som föds av traumatiserde mammor i flyktingläger under gruvliga förhållanden utan mat och värme.
    Klart att det är bra att ta det lugnt och leva gott. Men jag är övertygad om att det inte påverkar din fertilitet! Du KOMMER att få din bebis! Och jag tror att det blir SNART!!
    Kram!

    SvaraRadera