torsdag 11 november 2010

=)

Å va roligt att se att fler har tittat in! Och jag har fått min första kommentar! Tackar tackar! ;-)

Ikväll åkte vi en sväng till Barkarby, och gick på Rusta och Elgiganten.
Jag fick en sån lust plötsligt. Handlade lite små saker. Två stora plastlådor med lock som kommer att underlätta förvaringen betydligt nu i vinter!
Sen blev det middag på Max. Jätte gott, halva burgaren. Sen blä!
Jag vet inte vad det är med mig, men jag tycker bara inte om hamburgare längre. Har försökt flera gånger och det är gott ett par tuggor, men sen smakar det bara blä.
Men det är ju inte helt fel att känna så, för det är ju inte världens nyttigaste. =P

Tog en halvsen ridtur med syster yster. Det var trevligt. Lite för halt, men det gick bra. Nasi var tyvärr svettig när vi kom hem, iofs bara lite... Men han fick täcke på för säkerhets skull.

När Rufus blev ordinerad vila tänkte jag att vi måste se till att underhålla honom inomhus så att han inte skulle lida så av vilan. Nu har det iofs gått väldigt bra utan större ansträngningar, han är så duktig och klok min fina vovve. =)
Men iaf, så fick jag för mig att han skulle lära sig "toffla". Så jag började träna och nu kan han!
Om jag säger toffla så lägger han tassen på den!
(Wiii, kan man tycka, men jag tycker det är skoj!) Nästa steg är att han ska ta upp den i munnen tänkte jag. Så att han kanske i framtiden, rent teoretiskt kan hämta dem åt mig när jag ber honom. =) Även om det troligtvis inte kommer att hända, men ändå!

En annan sak jag vill lära honom är att "plocka undan". Typ att man har en låda och grejer utspridda på golvet så kan han hjälpa till att "städa". Men det får vi se om vi får till. Vore ju smidigt när man får barn sen om hunden hjälper till att hålla ordning. ;-) haha!

har ett filmklipp på det där med tofflan men lyckades inte få över det till datorn. Får kolla vidare på diet så kanske jag kan få upp det sen. =)

I Måndags vann jag en auktion på tradera. Och det visade sig vara utopin av auktioner. Jag vann auktionen på måndags kvällen, fick vinnar mail och betala på tisdag fm oc h hade boken i min hand igår! Super bra!!!
Det är "Snöstrom och mandeldoft" av Camilla Läckberg. Så den är inte så lång, vilket ledde till att jag redan läst ut halva. Och kommer att läsa resten ikväll. =)
Lite snopet när man velat läsa en bok i ett par år och sen är det över så fort. Men jag får väl läsa den igen sen. =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar