lördag 13 november 2010

Böcker

Lördag morgon och fortfarande lite ont i magen. Men inte jätte mycket.
Trodde att jag hade blivit smittad av sambon, men han mådde mycket sämre än såhär.
Så det kanske bara var nåt litet tillfälligt.

Läste ut "Snöstorm och mandeldoft" ugår. Den var bra.
Inte den absolt bästa jag läst, men bra. Lättläst.
För att nämna den bästa boken jag läst så....
Ja, det finns flera som platsar på den platsen.

"Tyskungen" av Camilla Läckberg är sjukt bra!!!
""Pojken som kallades Det" av Dave Pelzer. Fruktansvärd bok, sann historia dessutom. Man gråter floder. Jag hade nog gråtit om den varit påhittad, så att veta att det är verklighet, det gör det ju ännu värre. Den är enormt bra, men hemsk! Även de följande böckerna i hans serie är bra.
"Vaulvarna" var en av de först böckerna jag läste. Alltså, inte första, men första frivillga "vuxen boken" så att säga. Jag minns den som bra. Men jag var ung och hade inte så mycket att jämföra med, så jag ska kanske inte gå i ed på att den verkligen är det. =P Har planer på att läsa den igen nån gång. Kanske snart...?
Den är gammal, typ 80-tal? (haha, ooo va gammalt!) Och jag minns inte vem som skrivit den... kanske en Virginia? Som tur är står den hemma i mammas hylla, så det är bara att hämta.
Mamma brukar läsa den lite då och då. Så hon tycker definitivt att den är bra! =)
"1637" eller nåt sånt finns det en bok som heter. Blir galen påmig själv just nu för att jag inte minns med säkerhet vilka siffror det är. Jag kände mig säker på att det var dem siffrorna, men när jag gogglade nu så hittade jag den inte..... Den är skriven av en man som överlevde förintelsen och koncentrationslägren. Läste den i skolan när vi arbetade med det. Så sinnessjukt fruktansvärt. Jag läste ut boken på en kväll för jag kunde inte sluta. Men var tvungen att ta ett par pauser under tiden för att gråta stora floder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar