söndag 28 november 2010

Ljusstöpning


Idag har jag stöpt ljus med hela familjen, eller ja, släkten är det ju faktiskt.
Det var jätte trevligt och ljusen blev fina. Tog ca 4-5 timmar.


Det var två bebisar där. Det kändes lite... Men det gick bra. Än så länge så känner jag mig inte besatt... Förra månaden var jag ju extrem, hoppas kunna hålla mig borta från det denna gång.
Fick hålla i lillia Hanna lite och det gick bra! Hon vill helst bara vara hos sin mamma eller pappa, emn det gick faktiskt riktigt bra, så det kändes skönt i hjärtat. =)

Och mamma frågade mig om det var nåt på gång hos oss. Och sa att det kanske var dags för min systers barn att få kusin!!! Det var extremt oväntat för hon brukar bara rynka på näsan tidigare när folk frågat om inte jag ska skaffa barn.
Så det kändes ju jätte roligt!

I övrigt har dagen varit lång. Direkt efter ljusstöpningen åkte jag på möte. Räknade med att vara henna till halv åtta men kom istället hem straxt efter nio! Det drog ut väligt på tiden kan man ju säga.
Det var iofs trevligt och givande, men låååångt. Spec eftersom jag redan varit hemifrån hela dagen.

När jag kom hem hade Conny fxat med räkor som vi åt till middag. Och så "slängde vi ihop" en laxröra. Jag har tänkt göra den i över en vecka´men inte kommit till skott. Så vi gjorde den tillsammans nu så gick det fort. Och god blev den!

Nej, dags förr natt, imorgon börjar en ny arbetsvecka.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar