söndag 14 november 2010

Städat!

Jag fick iaf min städning gjord idag. Så det känns jätte bra!
I lördags slog vi nämligen rekord i stökigast kök:

Helt sjukt va mycket grejer det stod i väntan på att diskas. Och då har vi ändå en diskmaskin???
I fredags när jag kom hem kände jag mig inte så pigg. Och under kvällen som gick så kände jag mig ännu sämre. Därför blev det så här...
Va Conny har för försvar vet jag inte?  Han kom inte hem förrän halv nio, så kanske använder han det som bortförklaring. =P

Men jag fick rent iaf, det är huvudsaken!
Städade även av resten av huset, med dammtorkning, dammsugning och skurning. Städade ut lite skåp och tvättade.
Hittade lite gammalt i skafferiet som var dags för sopen, t.ex dessa pepparkakor:
Gick faktiskt ut så sent som Setember i år. Så det var ju inte så farligt.
Men jag vet att jag köpte dem till Lucia (Connys födelsedag) förra året!


När jag städar, när jag verkligen vill städa grundligt. Så kan man tro att jag gör någeot helt annat. Det ser nämligen snarare ut som att jag stökar ner!!!
Men nu är allt klart. Det är rensat och fint i skåpen. Dammet är borta och Conny hjälpte mig att sätta upp den fina knivhållaren som jag köpte på Mikelsmäss i början på Oktober... förra året! =P
Men fint belv det, så jag klagar inte. =)


Så nu är jag klar för idag! Och ska gå och lägga mig med gott samvete. I mitt rena fina hem. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar