tisdag 23 november 2010

Strömavbrott!

Jag klarar mig bra utan el. Vi har en braskamin/öppen spis som vi ofta eldar i och det blir jätte varmt och härligt!
Mörkrädd är jag inte och mat går alltid att svänga ihop på nåt sätt. Spec eftersom vi har öppna spisen som vi kan använda.
Men på jobbet.
Där blir det LITE problem utan sröm. Telefonerna fungerar, men inte datorerna. Så vi kan inte kolla bokningssystemet och inte maila. Så vad gör man då???

Klokan 16 dog strömmen och det belv HELT svart i hela byn!
Visserligen slutade vi kl 17 så det var ju inte hela världen. Men jag hatar att gå hem utan att vara klar med allt jag har att göra.

Men, trots att jag bara bor 3km från jobbet så hade jag ström här hemma. Och nu när jag pratade med farmor (som också bor i byn) så hade dem precis fått tillbaka den. Så all's right with the world!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar